Isnin, November 30

Kuiz Teka Kata Berita Harian Minggu Pertama - 12 Salah

Tahniah kepada Cikgu Meor kerana menang rm5k..

Salam.

Haha, kekadang seronok gak menjawab teka kata nih. Actually memang dah pernah jawab sebelum-sebelum ni, tapi takde rezeki nak menang. Pernah sekali je menang teka kata jawi Utusan Melayu. Haha. Minggu pertama je dah salah 12. Teruknya. Apa2 pun, better try than never kan. Semoga lebih meningkat maju untuk minggu2 berikutnya. Untuk minggu kedua, target salah below 10. Kalau nak tak salah langsung, memang xmungkin la sebab just hantar 1 penyertaan je kan.

Isnin
air menyembur dengan kencang
LANCUT, aku pi letak PANCUT

Selasa
tinggi
LONJONG, aku pi letak RENJONG
tercacak di tanah perkuburan
NESAN, aku pi letak NISAN
singkatan skim amanah saham khas
ASB, aku pi letak ASN

Rabu
selalu dilakukan pada daging
CENCANG, aku pi letak RENDANG
keadaan baju yang reput
CAMPING, aku pi letak ROMPANG
alat muzik
GAMBANG, aku pi letak GENDANG
ikan laut
PIAS, aku pi letak PAUS

Khamis
dilakukan menggunakan alat besi seperti parang
TEBUK, aku pi letak TAKIK
bawa ke depan
AJU, aku pi letak ACU
dicampakkan berserak-serak
TABUR, aku pi letak TEBAR

Jumaat
bingkai gambar
LIS, aku pi letak LES

p/s: yang this week pun xhantar lagi since not complete yet. busy ma. oyeh. macam dah xsempat je. caiyok akim, teruskan memburu jawapan walaupun ada yang memang xde harapan nak jumpa. hentam sajalah labu.. bak kata aku sendiri, better try than never.. haha.. mental mesti kuat!

1 ulasan:

Ahmad Zulfadhli Zulkefli berkata...

tahniah cikgu meor.. =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

Related Posts with Thumbnails