Rabu, Disember 16

Trik & Tips: problem xboleh access website

Problem: Tak boleh access website www.kwsp.gov.my

Trik & tipsnya:

1. Mula2, den try buka website tu guna Internet Explorer, tapi tak boleh access. Then, try guna Google Chrome, still tak jalan jugak. Adesss..

2. Try ping ke website tu, okey je, ada reply. Means, server website tu hidup le. Ada something la tu happen ngan application kat PC kita nih kot.

3. Apa lagi, dengan kekuatan jari, alternatively, silalah taip http://translate.google.com. Akan keluar la paparan macam kat bawah nih, trik senang je nih.

4. Kemudian, terus je taip www.kwsp.gov.my dalam box tu, then tekan translate. Maka, boleh la masuk ke website kwsp. Senang kan? Haha.

p/s: INGAT! Not applicable untuk website2 terlarang. Bak maksud ayat kursi yang kita dok baca hari2, "Ya'lamuma bai na aidihim wama khalfahum wala yuhitu na bisyai immin 'ilmihi illa bima syak - ALLAH mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu ALLAH melainkan apa yang dikendakiNYA"

p/s/s: RAMIANS yang tak boleh access karpet hijau tu, boleh la guna trik ni.. Kot2 jalan ke, mana nak tau kan.. Woha sekali...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haha
siap pesan lagi bukan utk website terlarang
kekeke

akimsensei berkata...

yelah tirah.. kene saling berpesan2..

Related Posts with Thumbnails