Rabu, Oktober 1

syahdu terasa..

yes, ofismate shift seterusnya dah sampai. dah boleh balik. yea. lebih kurang pukul 9.30 mlm, aku terus bergegas ke tempat parking, men'start' motor dan terus on the way. perasaan? syahdu je rasa, mungkin sebab aku keseorangan kot kat sini dua hari raya ni, kalau ada geng, tak la terasa sangat. jalan xpayah kata la, memang lengang gila. lain dari hari-hari biasa. ingatkan nk singgah jusco equin, tapi rasa macam malas la pulak. terus merempit balik rumah desaminium rimba. masa nak masuk gate apartmen, just tinggal security guard india je. selalu ada la juga yang melayu, tak kira la orang kita ke atau indonesia, ni yang aku nampak dari start pintu masuk sampai la yang sentri kat lift, semuanya india. ada gak nampak 2buah kereta tengah dok perangat enjin. maybe diorang balik raya malam ni.

aku terus menapak menuju ke arah rumah bernombor 19-8. aras aku tu lagi la lengang. selalu dengar juga suara2 yang tengah bersembang, bau2 yang tengah memasak, sekarang ni dah takde, senyap.. sunyi.. nasib baik tak gelita skali.. haha..

pintu grill kubuka, gedegang.. dapat kudengar dengan jelas grill menghempas dinding. tanpa ada apa2 interferens bunyi. dah sampai rumah, apa lagi, terus den on komputer and pasang takbir raya kuat2. tgk member den yang merantau ke dubai tengah online. dia inform, kat sana dh beraya sekarang (at that time la, waktu malaysia dalam jam 10.00 mlm).

hm, tengah2 melayan cerita sedih tv3, tak tau la bila masa aku tertido.. 4.30 pagi aku terjaga..

p/s: banyaknya sms yang wish raya kat kita, smpi tak terbalas. tq. wa, lini, siotnye ko, ade ke dia bleh ym kat aku mcm ni, "mesti mak ko terasa ko takde kat rumah dengan dia". nk gi ofis cepat, nak call my family, minta ampun minta maaf, mak, ayah, adik2 eni, ajip, liza, arif, mimi, mira, tihah, amri. tak sabarnya nak balik kg.. nak jumpa tok, nak jumpa tokwan.. nak jumpa maksu ani, nak jmpa pakcikjan, nak jumpa maktihta, nak jumpa maknjang lina, nak jumpa makngah ma, nak jumpa kaktipah, nak jumpa...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails