Isnin, Oktober 27

kenduri aidil - lia.. muar

newly added pictures, dpt dr pit nye fster. ha, ni la sabah (asna) and faizah.

ni lak, besau n pit. dh koje ng tokei besar skang ni.

ni lokheng n bakal bininye. haha.

ni plak, azmi, pit ng tamrin. tgk azmi tu, makin berisi.. haha.. kumrin, rambut fesyen baru ke? haha..

ni sume yg dtg event kt muar. dari kiri, paktam, abe, tamrin, sabah, lia, aidil, azmi, kerk, pit ngan faizah..

ha, ni aku nk tolg ulas psl kenduri kahwin aidil - lia versi johor. mari kita mulakan dengan gambar yg first kat bawah ni. kari berapi slurrp kepunyaan kerk. saja je hg nk bagi aku jeles ye. haha. by the way, ni untuk stok 2ari katanya. aku nk percaya pn, macam tak berpa percaya. angguk2 geleng2. ntah la. ok, back to the story, majlis berlangsung hari ni, 26/10 ahad, kat rumah aidil kt muar. skot2 palapes yg dtg, dr apa yg aku dpt info dr kerk, ramai gak la. so, mesti meriah sket kot. antaranya, kerk, paktam, abe, azmi, besau, pit, faizah, tamrin, sabah n lokheng. dila pn ada gak, tp xde dlm gmbr. weh, bestnya jmpa ramai2. gambar2 kt bawah ni aku dpt dr kerk. ada lagi rasanya stok2 gambar kt tamrin. nti aku try mintak kt dia.

ha, ni la kari berapi yg kerk suka tu. tamrin pn pernah menang kari berapi ni free kan? makan melahap xingat smpi jd juara makan mamee.

ni, rombongan sblh lia baru sampai, sblh aidil sambut la kot. ape lagi, bertepuk bergendang berkompang la riuh satu muar. kan2?

ni bila dh nk masuk kt rumah, eh, aku nmpk kipas je, payung xnmpk pn. slalunya bukan akan ada payung gak ke. tah la.

ni, bak kata info yg aku dpt dr kerk via ym td, ni la dipanggil adat istiadat melempar duit syiling. tamrin dh tentu jd juara kalau acara rebut merebut ni. dpt singgit dua posen tu lak tu. koya belana mu, kumrin.

kerk plak dpt dua posen je (dua kupang). ha, siap nk simpan tak mau guna duit tu. kenangan katanya. nk buat azimat la tu, kot2 dapat 20org isteri kan kerk? haha.

dr sumber2 yang bleh dipercayai, sabah pn dpt gak syiling tu. mak datuk, xtau la dia dpt berope, tapi bila gabung ng tamrin, bleh beli klcc kot.

haa, yg ni plak acara bersanding. kedua2 pasangan mempelai duduk bersahaja di atas pelamin, sambil tangan di rapatkan di atas paha. acara menepung tawar mcm kt atas ni la.

pengapit laki ng pompuan ni still the same person mcm kt shah alam dulu tu. kipas jangan tak kipas.

o, sebelah pompuan dulu, buat potong pulut kuning. ni sebelah laki, buat potong kek. weh kerk, sedap gila kek tu, feveret den tu. hg x tapau kt aku ke?

ni kot yg dipanggil menepung tawar. aku pn tak tau sgt. memanjang je xleh nk gi kenduri kawin member2.

ha, the last picture, sabah ng faizah berposing sakan ng pasangan pengantin. skot2 laki sume xnak tunjuk muka. xpe aku paham. perut dh ke depan kan. haha. byk2 la buat pokrol, skotjump, komando rest, pt10, sideroll and so on. baru mantap. ok la, dh makin mengarut lak aku ni. cau.

p/s: kredit tuk kerk atas gmbr ni. pasni, kita tgu kenduri paktam plak la kt baling, kedah. if xsalah aku, 18/12. nanti aku confirm balik ng dia. nampak gaya mcm aku xleh nk pi je. selak diari biru aku, time tu kene training. waa.. nk baca citer kenduri aidil kt shah alam, KLIK SINI okey.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails