Sabtu, Oktober 18

kenduri aidil - lia.. shah alam

ha, ni gambar time acara potong pulut kuning, acara last skali gak la pas makan. aku gi tgkp gmbr ni tp ada sorg jurukamera tu dok bolot dok buat dewan tu mcm bapak dia yg punya. hangin satu badan. tp ok gak, sempat la amik gmbr dorang tengah potong pulut kuning ni.

sempat gak, aku, wahid ng nurul bergambar ng pasangan pengantin aidil n lia. nk tgu dorg smpi kt meja kitorg, memang beruban la. terus kitorg direct pergi kt depa. kancil ng kawan2 dia dh balik time ni. dorg ada hal, katanya.

ni plak gmbr kontrol hensem. haha. si kancil ni malu2 plak nk tgkp gambar. terpaksa la aku pi cuit org kt depan tu mintak tolg dia. dr kiri, wahid, nurul, aku, kancil, kawan2 kancil, rizal n jerih.

ha, ni la makanan2 yg aku kata dahsyat gila tu, sedap tak terkata, terliur tahap tak ingat. pergh, daging masak kicap tu membuatkan aku lapar la.

ha, ni gambar pasangan pengantin tengah makan. kitorang (aku ng wahid) gi terjah dorang. nasib baik sporting dorg ni.

ha, ni la gambar pasangan pengantin atas pelamin. berseri2 dibaluti kaler emas berkilauan. cantik gila ditambah plak ng dewan jubli perak yg gilang gemilang tu. superb.

ni gmbr dorg tgh potong pulut kuning lagi. sori la, gambar agak blurr. aku dh try edit sehabis upaya dan ini la hasil yg hasilnya. quite ok kan?

gambar yg cantik berkilauan ni, aku pau dr fster aidil. mesti jurufoto professional yg tangkap ni. cantik bangat seh.

tahniah aidil - lia. alhamdulillah, br je balik dr kenduri diorg. acara dihiburkan oleh razak ahmad n ust harun. stil terngiang2 gema lagu semangat juang seorang isteri oleh razak ahmad. best gile. nk kene cari tu. event buat kat dewan jubli perak, bgnn sultan salahuddin abdul aziz shah kt shah alam. gambar? nanti wahid akan upload sbb dia sorg je yg bawak kamera. my comment? sepadan dn secocok aidil ng lia. hensem dan cantik dalam persalinan berwarna emas. actually mcm kaler oren tp taknak la aku mention kaler oren, warna feveret kadikon tu. to aidil and lia, smga kekal bahagia sehingga ke anak cucu, dunia akhirat. byk2 berbincang dan bersabar dalam meniti ranjau perkahwinan. haha. btw, majlis ni memg grand abis. first2 tu, memang cuak gak kitorg nk masuk. mcm berprotokol gile. then, dah masuk and duduk, kurg sket la dup dap dup dap tu. bila acara bermula, dr menepung tawar smpi la makan, baru la lega. haha, bukan lega pasai apa, pasai dh bleh makan la. makanan tu kalu la xde protokol, memg kitorg dh santap and sentap awal2 lagi. first class beb. actually, aku smpi sana skali ng wahid n kak nurul. aku park motor aku kt masjid shah alam, then, tumpg keter wahid gi dewan jubli perak tu. cuaca ingatkan nk hujan tp alhamdulillah smpi abis majlis, cuaca ok. dlm kul 11mlm, aku merempit balik ke rumah aku, dkt2 ng equin park. skot palapes yg gi, aku, wahid, kak nurul n kancil. ada gak 2org kwn kancil n aku, rezal n jerih. bajet 15org tp ramai yg ada hal last minit. biasa la tu. ok la, wpn xpenuh satu meja, tp yg pasti, makanan licin clear. bila dlm dewan tu, teringat lak time malam pra graduan utm. lebih kurg la tp lg sodap seh.mcm yg aku mention tadi, makanan memg gred A punye. sedap bangat tmbh2 daging masak kicap tu, sedap gila smpi menjilat jari la. ha, mula la nak meliur tu. k la, nanti dh dpt gmbr dr wahid, aku citer lg psl majlis yg bagi aku amat grand. to wahid, kak nurul n kancil, tq very much sbb ada skali, kalu x keseorangan dan kesepian la aku. ingatkan dapat jmpa ramai skot, lgpn ni la 1st time aku leh attend kenduri kawin skot2 palapes kita. yg xdpt gi, bleh attend kenduri sebelah lelaki kt muar, ahad 26/10 ni. semua skot palapes batch kita dijemput hadir. kalu semua 93skot bleh turun kt muar nanti, memg terpaku la aidil tak berkelip. malangnya, aku paham, sume orang ada komitmen masing2. n of course aku seniri tak bleh nk gi time tu sbb keje. biasa la, asal hujg mgu je, aku keje. asal keje je, tiba2 dh hujg mgu. begini la nasib pekerja shift mcm aku. lgpn, adat perantau, mental mesti kuat. roger.

ni gambar tak tau la masa bila, lepas akad nikah la kot. aku agak2 je sbb tgk baju dh mcm lain. xpun, masa kenduri malam sebelum tu. nak tau lebih lanjut, kene tanya aidil seniri la, sbb aku pau gambar ni dr fster dia.

p/s: hampir sesat gak nk cari tempat. ni 2nd time aku smpi shah alam. 1st time dulu sbb ada larian 22.5km kt sana. :) tiba2 terlayan blues, time aku kawin nti, sapa la skot yg akan menjelma time tu. dh la kt utara, penang kia plak tu. takpe la, lmbt lg. still have time to think and thank. gambar2 aidil-lia kt atas ni, ada yang aku cilok dr friendster aidil, ada yg amik dr wahid. xpe la. datang tak diundang, ragu2 sila pulang.. haha..

2 ulasan:

akimsensei berkata...

wahid, pls cpt sket upload gambar.. haha..

akimsensei berkata...

wahid, tq for the gambar.. gambar dewan kawin tu xde ke? hehe..

Related Posts with Thumbnails