Isnin, September 29

esok keja..

hm, 4days to go sebelum aku dpt balik kg beraya kt rumah. mcm lama lak rasanya. td baru lepas abis basuh baju. penat siot. pas maghrib td, terus aku terbongkang xsedar diri smpi la adik aku main misscall2 ng aku. saja nk suruh aku call la tu. haha. kul 1.00pg terbangun, teringat lak mission malam ni nak basuh baju tak accomplish lg. so, terpaksa la aku menggunakan tulang empat kerat membasuh baju secara manual. hm, ok gak tu, baik untuk kesihatan badan. azam nk khatam alQuran malam ni pn xtau lg bleh capai ke x. xabis lagi juz 29. esok dh start keje, memang susah dh nk buat ibadah yg sepatutnya menjadi rutin harian ni. mcm xpercaya akhirnya dpt gak aku hampir nk mengkhatam tahun ni. tahun lepas kt utm, kitorg baca ramai2 secara berkumpulan sorang sket. tu yg xterasa sangat. tahun ni xjoin pn bertadarus kt surau. dh masuk alam kerja ni mcm susah sket. tp aku tau, tu sume just alasan, nk seribu daya. rutin hari keje aku, gi keje kul 7.30pg, masuk keje kul 8.00pg, kuar keje kul 8.00mlm, smpi rumah kul 10.00mlm lepas menyembang2, then terus tido. esok bgn sahur dlm kul 5.00pg mcm tu n terus prepare apa yg patut. beg nk balik kg pn xkemas lagi ni.. waa..

p/s: agak byk barg yg nk dibawak balik sepanjang percutian aku kt kg 12ari nti. kuih raya, buku2 latihan spm ng pmr adik2 aku, takaful tuk mak ayah sign, baju2. harap2 xde mende yg terlupa la.. :)

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails